Bestuursakkoord: Extra raad op 6 juni

1 juni 2011

Bestuursakkoord: Extra raad op 6 juni

De door SP, D66 en GroenLinks aangevraagde extra gemeenteraadsvergadering over het bestuursakkoord zal plaatsvinden op maandag 6 juni om 17.00 uur in het Stadskantoor. De SP zal het college hier vragen geen steun te geven aan deze plannen, die desastreuse gevolgen voor gemeente en inwoners zullen hebben. De operaties om bijstand, Wajong en WSW in de "Wet werken naar vermogen" samen te brengen en AWBZ-begeleiding en de Jeugdzorg naar de gemeenten over te brengen gaan gepaard met gigantische kortingen. Deze kortingen treffen weer de zwaksten in de maatschappij. Zij zijn de dupe van de crisis zelf, die zij niet veroorzaakt hebben, en nu weer van de gevolgen van de crisis. Iedereen is van harte welkom om te zien hoe de gemeente Goes met deze funeste en asociale plannen omgaat. Het college betitelde het akkoord in de raadscommissie echter als "degelijk".

Inmiddels vindt de VNG zelf het bestuursakkoord niet meer zo degelijk. De VNG roept nu gemeentes op om niet akkoord te gaan met de paragraaf over de Wet werken naar vermogen.