SP wil sanering gemeentelijk asbest

8 juni 2011

SP wil sanering gemeentelijk asbest

De SP-fractie wil sanering van het gemeentelijke asbest. SP-fractievoorzitter Floor van Lamoen stelde hierover schriftelijke vragen aan het college van B&W.
Bij twee recente branden, bij de Betho en het Nijverheidscentrum, is asbest vrijgekomen. Het asbest dat vrijkwam bij het Nijverheidscentrum heeft zelfs tot langdurige sluiting van de Houtkade geleid. Nu het stof is gaan liggen wil de SP weten wat de financiƫle gevolgen zijn geweest.Wat heeft het opruimen de gemeente gekost, en wat voor claims hangen er boven ons hoofd. Ondanks dat de gemeente zich vorig jaar niet bereid toonde om een bredere asbestinventarisatie te doen, vindt de SP het wel tijd dat de gemeente dit voor het eigen bezit oppakt.

Op zaterdag 18 juni organiseert de SP in Goes een asbestfietstocht door Goes langs enkele asbestobjecten in Goes. Verzamelen om 13.00 uur op het parkeerterrein bij Sportpark 't Schenge en de milieustraat.