Wethouder in antwoord op SP: Consultatiebureau Wolphaartsdijk wordt niet gesloten

22 september 2011

Er ligt geen besluit om het consultatiebureau in Wolphaartsdijk te sluiten. Dat antwoordde wethouder Jan de Pooter op tijdens de raadsvergadering van 22 september op vragen van SP-fractievoorzitter Floor van Lamoen. Die reageerde op een brief van de Vereniging Gemeenschap Wolfaartsdijk. In Wolphaartsdijk waren geluiden opgevangen vanuit de GGD Zeeland dat de tijdelijke sluiting van het consultatiebureau per januari 2012 een definitieve sluiting zou worden. Floor van Lamoen gaf de wethouder mee dat met zo'n brief meer moet gebeuren dan "voor kennisgeving aannemen", maar dat bij de GGD moet worden aangedrongen op het zoeken naar een oplossing voor tijdelijke huisvesting. En dat een tijdelijke sluiting niet zomaar als hefboom voor definitieve sluiting moet worden gebruikt. Bovendien zou het een van de invullingen moeten zijn van de Brede School die in Wolphaartsdijk gaat komen.

Wethouder De Pooter gaf aan dat er inderdaad gesprekken zijn gevoerd met de GGD over dit onderwerp. De GGD zal haar best doen een vervangende ruimte te vinden, maar dat valt niet mee. Er zijn niet veel ruimtes beschikbaar en aan de ruimtes worden behoorlijke eisen gesteld. Ook gaf De Pooter aan dat er inderdaad nagedacht wordt of in Zeeland alle consultatiebureaus kunnen blijven, maar tot sluiting van het consultatiebureau in Wolphaartsdijk is zeker niet besloten. In de toekomstige Brede School in Wolphaartsdijk is juist huisvesting van het consultatiebureau voorzien.

'Consultatiebureau Wolphaartsdijk blijft', PZC 27 september 2011 (online)