Citymarketing gaat door op kosten van parkeerders

18 november 2011

Citymarketing gaat door op kosten van parkeerders

Kosten 320.000 euro per jaar, zonder uitgewerkt plan en zonder duidelijk omschreven doelen. Dat is kort samengevat het besluit voor citymarketing en evenementenbeleid waarmee de gemeenteraad van Goes gisteravond instemde. Om de citymarketing en evenementen te organiseren wordt een organisatie in het leven geroepen die de vrije hand krijgt. Hoeveel geld aan citymarketing en hoeveel aan evenementen wordt uitgegeven ligt niet vast. SP-fractievoorzitter Floor van Lamoen uitte er zijn verbasing over dat de VVD, normaal gesproken streng in het verifiëren of subsidies goed worden besteed, in dit geval meeging in het geven van carte blanche. Zelf herhaalde Floor van Lamoen voor citymarketing weinig te voelen, maar een goed evenementenbeleid wel belangrijk te vinden. Het is de SP-fractie daarbij vooral veel te gortig dat voor het plan niet alleen bestaand budget wordt ingezet, maar ook nog een ton per jaar nieuw geld uit de parkeeropbrengsten wordt gehaald. Alleen GroenLinks ging mee met dat bezwaar.