Financiële afwikkeling TEZ doorgeschoven

23 maart 2012

Financiële afwikkeling TEZ doorgeschoven

De gemeenteraad van Goes heeft de financiële afwikkeling van het opheffen van theaterexploitant TEZ doorgeschoven. Reden is de plotselinge en opmerkelijke aankondiging van de gemeente Middelburg een (voor)onderzoek te starten naar de financiën van TEZ. Eerder leken de gemeenten akkoord met de juistheid van de financiële erfenis, die voor Goes betekent dat er 3,5 ton moet worden opgehoest. Een onderzoek naar de oorzaken van het financiële debacle vindt de SP-fractie op zich een goede optie, al moet dan wel duidelijk zijn wat het doel van dat onderzoek is. Opmerkelijk is echter dat het Goese college geheel niet op de hoogte was gebracht door de gemeente Middelburg en dat het college daardoor bijvoorbeeld geen antwoord kon geven op de vraag van de SP-fractie of het Middelburgse onderzoek de hoogte van het te betalen bedrag behelsde. In de gemeenteraad heerste brede ergernis over de opstelling van de gemeente Middelburg.