College volgt SP (nog) niet: geen quotum doorstroomwoningen

6 april 2012

College volgt SP (nog) niet: geen quotum doorstroomwoningen

Het College van B&W is (nog) niet bereid een quotum voor doorstroomwoningen in te stellen, bedoeld voor mensen die vanuit een sociale huurwoning naar een iets duurdere woning willen verhuizen. De SP had in schriftelijke vragen om zo'n quotum gevraagd, omdat deze zogenaamde "scheefwoners" wel met huurverhogingen geconfronteerd worden, maar er te weinig geschikte (huur)woningen beschikbaar zijn. Het college wil de problematiek wel nader onderzoeken voor het opstellen van een vernieuwde of nieuwe "woonvisie". Op basis daarvan kunnen strategische besluiten worden genomen, aldus het college. De SP-fractie blijft bezorgd over de groep "scheefwoners" die straks mogelijk geconfronteerd worden met huurverhogingen, maar feitelijk klem zitten in hun woning omdat er geen geschikt alternatief is. Zij zal daar bij nieuwe plannen, zoals wellicht over een tijdje de vernieuwde plannen voor Goese Schans, zeker op terugkomen.

Waar kunnen de scheefwoners heen? SP Goes, 14 maart 2012