SP: Geef geen gemeentegarantie voor een attractie

21 september 2012

SP: Geef geen gemeentegarantie voor een attractie

De SP heeft gisteravond in de gemeenteraadsvergadering tegen een garantstelling van 10 miljoen euro voor het regenbos gestemd. Het regenbos moet een nieuwe attractie worden van het Sportpunt Zeeland, waarin tropische kas een hoofdrol speelt. Floor van Lamoen zei namens de SP-fractie dat een regenbos toch wel heel wat anders is dan een sporthal en dat het daarom niet aan de gemeente is daar op deze manier steun aan te geven. Hij daagde wethouder Meeuwisse uit eens uit te leggen waarom de gemeente hier garant zou moeten staan op zo'n manier dat ondernemers van andere attracties zouden begrijpen dat zij die niet krijgen. De wethouder ontweek deze vraag door te praten over attracties buiten Goes. Verder sprak Floor van Lamoen dat de beoogde toegangsprijs (€8,25) zodanig is dat een regelmatig bezoek voor veel Goesenaars niet is weggelegd. Uiteindelijk besloot de raad toch tot het verlenen van de gemeentegarantie, alleen SP, VVD en SGP-ChristenUnie stemden tegen.