Gemeente besteedt 4 ton om geen verkeerde indruk te maken op rijk

25 januari 2013

Gemeente besteedt 4 ton om geen verkeerde indruk te maken op rijk

De gemeenteraad van Goes heeft gisteren €400.000 beschikbaar gesteld om vooronderzoek te doen voor en een voorlopig ontwerp te maken van de gehoopte nieuwe afrit A58 in de buurt van het ziekenhuis. Dit terwijl allerminst zeker is dat die afrit er gaat komen. Het rijk moet nog een beslissing nemen, en onlangs werd duidelijk dat minister Schultz voor miljarden wil schrappen uit nieuwe projecten aan de wegen. Onverstandig dus om nu geld uit te geven. Fractievoorzitter Floor van Lamoen vergeleek het met het betalen van collegegeld en kopen van boeken voor een studie waarvoor je nog niet bent ingeloot. De wethouder betoogde echter dat nu een pas op de plaats maken een verkeerd signaal zou zijn naar het rijk. Het zou een verkeerde indruk wekken bij het rijk en bij de partners. "Het lijkt dan alsof je er niet in gelooft". De SP-fractie is meer bezorgd over de indruk die dit maakt bij de burgers. Er wordt 400.000 euro uitgegeven aan een heel onzeker project, dat is niet verstandig omgaan met belastinggeld. De SP diende daarom een amendement in om het geld pas beschikbaar te stellen als er ook iets uit te geven valt. Er kwam alleen steun van D66.