SP Goes vraagt aandacht voor jongerenhuisvesting

9 maart 2014

SP Goes vraagt aandacht voor jongerenhuisvesting

Op woensdag 5 maart zijn twee jonge leden van de SP die beiden kandidaat zijn voor de gemeenteraadsverkiezingen, bezig geweest met posters plakken op de ramen van Huize den Berg. De boodschap op de posters is duidelijk.’ Waarom staat dit gebouw leeg?’ De twee SP'ers verklaren dat zij het heel vervelend vinden dat zo’n groot complex al zo lang vrijwel leeg staat. De jongste van de twee vertelt dat zij al meer dan drie jaar ingeschreven staat bij de RWS en nog steeds geen woonruimte toegewezen heeft gekregen. ‘Het is heel lastig om een huurwoning te krijgen als jongere in Goes. Vaak zijn de huurwoningen te duur en kan daarvoor geen huurtoeslag verleend worden.’ Ook de andere kandidaat geeft aan drie en een half jaar te hebben moeten wachten op een huurwoning. Het blijkt dat er erg veel vraag is naar goedkope jongerenhuisvesting en daar ontbreek het in Goes aan. Ook voor de gemeente Goes is het belangrijk dat jongeren kunnen wonen in Goes zodat zij niet hoeven te vertrekken.

Posters worden geplakt

Met deze actie wil de SP aandacht vragen van de gemeente Goes en de RWS voor het gebrek aan betaalbare jongerenhuisvesting. De SP in Goes vindt het complex Huize den Berg, gelegen in de binnenstad, daarvoor heel geschikt. Dit is een van de punten uit hun verkiezingsprogramma.

prima actie. Volkomen mee eens.