Gele kaart voor SaBeWa

29 november 2014

Gele kaart voor SaBeWa

In de gemeenteraad van Goes woedde donderdag, niet voor het eerst, een flinke discussie over de wijze waarop SaBeWa met kwijtschelingsverzoeken omgaat. Er zijn verschillende dossiers van zaken die niet of niet bevredigend zijn afgehandeld. Dit is al langer een punt van ergernis in de gemeenteraad, met name Leen van Zon van de Partij voor Goes heeft zich al diverse malen tot het college gewend om te vragen om behoorlijke afhandeling. Maar ook de andere partijen in de gemeenteraad krijgen regelmatig klachten over SaBeWa. Vorige week had SaBeWa in de persoon van voorzitter Jon Herselman geprobeerd de kou uit de lucht te halen in de raadscommissie. Dit slaagde niet voldoende. Zo zei Herselman dat hij niet kon garanderen dat dossiers van "SaBeWa-oud" (uit 2012 en ouder) dit jaar nog zouden worden afgerond. De PvG diende daarom, samen met SP, D66 en PvdA, afgelopen donderdag een motie in met de oproep om de betrokken dossiers zo snel mogelijk af te handelen. Een gele kaart. Duidelijk werd dat deze motie raadsbrede steun zou krijgen. Hierop nam het college de motie over.