Bewonerscomité Noord-Beveland blij met investeringsplannen

11 februari 2015

Bewonerscomité Noord-Beveland blij met investeringsplannen

Het bewonerscomité Noord-Beveland is blij met de
investeringsplannen voor de gemeente Noord-Beveland. “We staan positief
tegenover de plannen, de dorpen gaan er op vooruit”, zegt Annegreeth
Gebert van het bewonerscomité. Dat bewonerscomité is opgericht onder impuls van de SP-werkgroep Noord-Beveland.
“Door verkeerde berichtgeving in de media was er op Noord-Beveland een beeld ontstaan dat RWS veel huizen zou gaan slopen”, zegt Rita Hurkens van de SP werkgroep. “Dit veroorzaakte veel onrust. Daarom hebben we met een enquête in beeld gebracht hoe de huurders van RWS ertegenover stonden. Een aantal ondervraagden hebben zich vervolgens verenigd in een bewonerscomité.”

“In totaal hebben we ruim 400 huurders ondervraagd”, zegt Hurkens. “Eind 2014 hebben we de enquêteresultaten aangeboden aan RWS.” De woningcorporatie nam de onderzoeksresultaten serieus. RWS-directeur Maarten Sas: “Het was fijn dat we onze plannen op deze manier konden toetsen aan de wensen van onze huurders.” De belangrijkste conclusies sloten volgens Sas grotendeels aan op de plannen die RWS al voor ogen had. “Op sommige punten hebben we onze plannen iets gewijzigd of aangevuld”, aldus Sas. “Uit de enquête bleek bijvoorbeeld dat bijna 80% van de huurders het renoveren van woningen verkiest boven slopen. Wij hebben daarop ingespeeld door voor een aantal woningen een maatwerkpakket aan te bieden waarmee huurders kunnen kiezen voor verbeteringen aan hun woning.”

Zie ook http://www.rwsgoes.nl/nieuws/bewonerscomite-noord-beve/index.xml