h

College beaamt: telefonische bereikbaarheid WIZ niet ideaal

27 april 2015

College beaamt: telefonische bereikbaarheid WIZ niet ideaal

Onlangs stelde de SP-fractie schriftelijke vragen over de telefonische bereikbaarheid van de afdeling WIZ - werk, inkomen en zorg. Die afdeling is onderdeel van GR De Bevelanden, een samenwerking tussen de Bevelandse gemeenten. Cliënten kunnen niet rechtstreeks met WIZ bellen maar bellen met het Klantcontactcentrum in Goes en worden door WIZ teruggebeld. Het college van B&W beaamt de opmerking van de SP-fractie "...dat een telefoontje soms op een ongelegen moment bij iemand binnen kan komen. In die zin is dat geen ideale situatie." Zij stelt echter dat het op dit moment ondoenlijk is om de situatie voor iedereen ideaal te maken, doordat het aantal telefoontjes met 500 per week is toegenomen. Het college is echter bereid te kijken of de gebruiksvriendelijkheid kan verbeteren, bijvoorbeeld door te vragen wanneer iemand niet bereikbaar is en door meer zaken digitaal af te handelen. De mogelijkheid een digitaal contactformulier in te vullen bestaat al. Verbeteringen voor de klant die geen afbreuk doet aan de bedrijfsvoering van WIZ, kunnen onmiddellijk worden doorgevoerd, belooft het college. Het WIZ en het Klantcontactcentrum overleggen regelmatig over verbeteringen.

Reactie toevoegen

U bent hier