College onderkent problemen met hulpmiddelenleverancier Beenhakker

29 oktober 2015

College onderkent problemen met hulpmiddelenleverancier Beenhakker

Het college onderkent dat er problemen zijn met de leverancier Beenhakker van WMO-hulpmiddelen, zoals scootmobiels, rolstoelen en douchekrukken. Er zijn leveringsproblemen en de klachtafhandeling kent achterstanden. Dit meldt het college in antwoord op vragen van de SP-fractie, naar aanleiding van een waslijst aan klachten die de fractie ontving. Hulpmiddelen kwamen niet of laat en als ze kwamen was het weer niet het juiste hulpmiddel. Klachten werden laat en niet adequaat opgelost. Opvallend element in het antwoord van het college is dat klachten die op de website van SWVO worden ingediend worden doorgezet naar Beenhakker, maar dat het desondanks moeizaam tot oplossingen komt. Het college heeft met Beenhakker een verbeterplan opgesteld, waarin onder andere de vestiging in Kapelle weer de spil is in de levering. Momenteel loopt een nieuwe aanbesteding voor een hulpmiddelenleverancier. Het contract met de nieuwe leverancier gaat per 1 april 2016 in.