Kwijtschelding hondenbelasting

21 januari 2017

Kwijtschelding hondenbelasting

In de gemeenteraadsvergadering van afgelopen donderdag diende SP-fractievoorzitter Floor van Lamoen samen met de Partij voor Goes en D66 een motie in om de mogelijkheid van kwijtschelding van hondenbelasting in te voeren. Raar dat dat nog niet gebeurd is, in een zich als sociaal profilerende gemeente als Goes. Buurgemeenten als Kapelle, Reimerswaal en Tholen (de laatste twee alleen voor de eerste hond) kennen die kwijtscheldingsmogelijkheid wel. Hij wees erop dat honden ook belangrijk kunnen zijn voor het gevoel van veiligheid en als wapen tegen eenzaamheid. De eerste berichten in de Bevelandse Bode wijzen bovendien op een hogere opbrengst dan verwacht. Namens het college stelde René Verhulst echter dat het bezitten van een hond eigen keuze is en dat er al andere kwijtscheldingsmogelijkheden zijn. Uiteindelijk werd een beslissing over de motie uitgesteld, tot er meer informatie is over de aantallen honden en aantallen kwijtscheldingen.

Gesteggel over kwijtschelding hondenbelasting in Goes, PZC

Reacties

als je je honden al 6 jaar hebt en er nu ineens hondenbelasting voor moet gaan betalen
is dat niet mijn eigen keuze zoald onze burgervader zegt
en ze dan maar weg doen is ook geen optie maar met een minimum inkomen is 4x 63euro heelveel geld
wij krijgen kwijtschelding van lokale heffingen
en maken gebruik van het declaratiefonds in goes

waar moet ik 4x 63 euro hondenbelastng van betalen

R. Verhulst steld dat de aanschaf van een hond een eigen keuze is. Wat is dat voor een kulargument? Dat is zowat alles in een mens zijn leven. Huis huren in Goes? Eigen keuze. Een of meerdere kinderen nemen? Eigen keuze. De straten volzetten met blik? Eigen keuze.
De keuze voor hondenbelasting blijft echter een schofterige keuze van een arrogant en machtsgeil gemeente ambtenaartje. Overal waar je als inwoner van een gemeente belasting over betaald staat een recht tegenover. Bij hondenbelasting niet. Ik zie dat als mafiapraktijk. Waar gaat het geld naar toe? De nieuwjaarsreceptie van de burgemeester? Alwaar allerlei mensen komen die zichzelf zo graag op de borst slaan. En de hondenbezitter moet buiten blijven staan. Gebruik het geld voor aanleg van 4 (Noord, zuid, oost en west Goes) losloopgebieden.

, Er staat mij nog iets bij van zo een 20 jaar geleden dat de gemeente Goes iedere inwoner van Goes honden eigenaar heeft gemaakt door de afvalstoffen heffing te verhogen toen stonden mensen die geen hond hadden onderhanden bij Jan Bruijns nu Dirk van de Broek handtekeningen te verzamelen tegen het wets voorstel van de gemeente Goes om iedereen in Goes honden eigenaar te maken en zo de honden belasting af te schaffen , nou afschaffen er werd enkel een ander middel aan gewend om de gemeente kas meer te spekken omdat er meer mensen zijn zonder hond dan met hond, lijkt me een stukje misleiding want de afvalstoffen heffing gaat nu denk ik niet naar beneden, heel Goes blijft nog honden belasting betalen en dan nog voor honden eigenaren weer honden belasting innen tel uit je winst Een obscuur mannetje zei eens in het verre verleden tijdens vragen bij tafel gespreken : Mensen vergeten, de een weet na een week niets meer sommige zijn het na een jaar vergeten en wie weet het nog na een decennia. Het lijk net landelijke politiek een verkiezings programma vol zetten met beloftes waar van men hoopt dat men ze na een dag vergeten is (1000 euro Rutte)

Was de honden belasting nationaal nieuws werd niet bij verteld dat iedere inwoner van Goes 20 jaar geleden honden eigenaar werd gemaakt door middel van verhoging van de afvalstoffen heffing door de gemeente Goes of je wilde of niet het werd gewoon door je strot geduwd als niet honden bezitter door de gemeente Goes en nu weer honden belasting innen bij de honden bezitter en geen verlaging van de afvalstoffen heffing is lekker zakken vullen, kan mij niet schelen dat Loes en de gemeente een gat in hun klauwen hebben alles weer lekker afschuiven op de burger

Beste Jan, Toen de hondenbelasting 20 jaar geleden werd afgeschaft gebeurde dat omdat het veel geld kostte om de belasting te innen. Zover ik heb kunnen nagaan is toen de OZB een stukje verhoogd om het verschil op te vangen. Deze trend is landelijk doorgezet en veel gemeenten hebben de hondenbelasting afgeschaft. Dat hondenbelasting nu weer wordt ingevoerd is vreemd, vooral omdat het geld dat binnenkomt niet wordt besteed aan zaken die te maken hebben met honden.