Politiek Café over duurzaamheid in Goes.

10 juni 2017

Politiek Café over duurzaamheid in Goes.

Foto: SP Goes / .

De SP in Goes organiseerde op 9 juni 2017 een Politiek Café met als thema duurzaamheid.
Duurzaamheid is een breed begrip. Deze avond stonden twee voorbeelden centraal.

Kees Steendijk Van ‘De Korenschoof’ in Kamperland vertelde over zijn bedrijf en over zijn ideeën voor wat betreft duurzame landbouw. Uit zijn bijdrage bleek  dat duurzaam ondernemen  geen ‘geitenwollen sokken verhaal’ is, maar dat het economisch erg interessant kan zijn en dat het een beroep doet op creatief denkvermogen van mensen.  Zo vertelde Kees Steendijk bijvoorbeeld over het ontwikkelen van een elektrische tractor.
De tweede bijdrage kwam van Sylvia Tuinder, SP fractielid in Provinciale Staten van Zeeland. Zij benadrukte dat duurzaam leven ook toegankelijk moet zijn voor mensen met een te kleine portemonnee om zelf te kunnen investeren. De overheid hoort daar oog voor te hebben, betoogde zij.
Daarnaast benadrukte Sylvia dat het belangrijk is dat mensen de ruimte krijgen, maar ook nemen voor eigen initiatieven op gebied van duurzaamheid. Dat kan bijvoorbeeld  al beginnen met een deelauto in de straat.
Het Politiek Café verliep ook dit keer weer in een prettige sfeer met ruimte voor vragen en opmerkingen vanuit het publiek.